Zakaj najstniki vedo, kaj je NFT in ne, kaj je bančni depozit?

Kako na upravljanje denarja gledajo najstniki, ki so tik pred tem, da stopijo v čevlje študenta?

 

Konec leta sem predavala več kot 100 dijakom 3. letnika gimnazije o upravljanju denarja. Doslej sem predavala mladim, ki so vsaj malo pokazali interes za tovrstne vsebine. Tokrat pa sem imela izziv predstaviti svet financ v sklopu obveznih delavnic, ki jih je organizirala gimnazija. Uporabila sem vse trike, ki jih poznam, da predstavim, kako iz malega lahko zraste veliko in kako močna je donosno-donosnostna sila. Trdno sem prepričana, da je treba finančna spoznanja mladim predstaviti na zanimiv način. Zato sem si pri pojasnjevanju pojmov, kot so borzni indeks, investicijski skladi in tako dalje velikokrat pomagala z Elonom Muskom in Teslo, Ronaldom, Kylie Jenner, raznimi priljubljenimi igricami in elektronskimi napravami. Preko simulatorja smo opravili tudi nakup delnice v živo.

Kaj sem spoznala:

  • Razkorak v zanimanju za finance je neverjeten – v enem razredu so mi takoj na začetku povedali, da jih to ne zanima, v drugem, pa v enem glasu, da jih.
  • Na dojemanja financ zelo močno vpliva vzgoja staršev. Doma se o upravljanju denarja večina ne pogovarja. Ta tema je večini zelo tuja. Dobila sem občutek, kot da se zavedajo, da je tema pomembna, a da je še čas, da se bodo s tem ukvarjali.
  • Začudena sem bila, da nekateri mladi ne vedo, kaj je bančni depozit. Po razmisleku pa moram priznati, da me to ne preseneča, saj naši mladi odraščajo v obdobju nizkih oziroma negativnih obrestnih mer. O depozitih se zadnji 10 let ne govori!
  • Mlade na prvi pogled najbolj zanimajo: varčevanje, kriptovalute, zaslužki, omenjajo tudi investiranje v delnice. Po delavnici sem spoznala, da se osredotočajo predvsem na doseganje kratkoročnih ciljev (potovanje, financiranje študijskega življenja itd). Nakup stanovanja jih zanima, saj je zanje to preveč oddaljen cilj. Pokojnina jih sploh ne zanima.
  • Posamezniki so me največkrat vprašali o nezamenljivih žetonih (NFT), kako jih kupiti, z njimi zaslužiti. Tu se vidi moč marketinga.
  • Mladi v en glas pravijo: »Avto je predrag.« In ne razmišljajo o nakupu.
  • Mladi so prepričani: »Investiranje na borzi je predrago, tega si ne moremo privoščiti.« Takšno mnenje me preseneča, saj se v zadnjih letih dogaja disrupcija na področju investiranja. Slovenci lahko dostopamo do nizkocenovnih ali brezprovizijskih brokerjev praktično z enim klikom, kupujemo pa lahko tudi delček delnice – frakcije. Če kdaj, je investiranje postalo cenovno dostopno zdaj.

 

Bi želeli vedeti več. Preverite tudi serijo epizod
Finančna vzgoja otrok in prevzgoja staršev
 

Spremljajte podobne zapise tudi Linkedin/MarjaMilic